Петручик Марія Яківна
заступник директора з навчально-виховної роботи
Освіта: вища
Стаж педагогічної роботи: 39 років
Педагогічне кредо: ЛЮБЛЮ! ДОСЛІДЖУЮ! ТВОРЮ!
Науково-методична проблема: «Створення умов для різнобічного розвитку і саморозвитку особистості шляхом впровадження особистісно-орієнтованих та інноваційних педагогічних технологій у навчально-виховний процес»
Мета МР: надання ефективної допомоги вчителям і класним керівникам у покращенні організації навчання та виховання школярів, узагальненні й запровадженні передового педагогічного досвіду, збільшенні теоретичного рівня й педагогічної кваліфікації вчителів і керівництва школи
Методична робота – це основний вид освітньої діяльності, сукупність заходів, що проводяться вчителями з метою оволодіння методами та прийомами навчально-виховної роботи, творчого застосування їх на уроках та в позакласній роботі, пошуку нових, найбільш раціональних та ефективних форм і методів організації, проведення й забезпечення освітнього процесу.
Одним із головних завдань адміністрація школи вважає активізацію методичної роботи з учителями, тому спрямовує свої зусилля на розвиток ініціативи і творчого пошуку вчителів, на вивчення передового педагогічного досвіду, вибір оптимальних методів, форм і засобів навчання.
Створити методичний кабінет у школі – творчу лабораторію для вчителя й учнів, організувати методичну роботу з усіма її ознаками: варіативністю, цілеспрямованістю, полі структурою, критеріальністю – з метою максимального використання фахових, творчих потенційних можливостей учителів, прогнозування їх подальшого розвитку, формування власного портрета та іміджу – одне з важливих завдань сьогодення.
Учителі загальноосвітньої школи І-ІІІ ступеня села Межисить визначили на підставі вивчення науково-теоретичних положень основні принципи навчання і виховання:
־ забезпечення розвитку й саморозвитку особистості учня;
־ надання кожному учневі, виходячи з його здібностей, інтересів, можливості реалізувати себе в навчальній діяльності;
־ створення умов для вивчення пізнавальної активності учнів.
Для досягнення цієї мети:
־ використовувалися різноманітні форми та методи організації навчальної діяльності, орієнтованої на конкретного учня;
־ створювалася атмосфера зацікавленості кожного учня в роботі класу;
־ здійснювалося стимулювання учнів до висловлювань, використовування різних способів виконання завдань без страху помилитися, дати неправильну відповідь;
־ здійснювалася підтримка учня в його бажанні знаходити свій спосіб роботи;
־ створювалися педагогічні ситуації на уроці, що дають змогу кожному учневі виявляти ініціативу, самостійність у роботі.
Метою діяльності школи стало створення умов, що сприяють формуванню компетентної особистості з розвинутою потребою у самореалізації та самовдосконаленні, з гуманістичним світосприйняттям, почуттям відповідальності за долю України, її народу.
" Методична робота в школі має передбачати таку цілісну систему підвищення науково-теоретичного і загальнокультурного рівнів, психолого-педагогічної підготовки, яка б сприяла зростанню професійної майстерності вчителя."
М. Я. Петручик
Отже, сьогодні перед нами, учителями, стоїть головне завдання «Підвищення свого педагогічного рівня навчання й виховання школярів». Не кожен учитель з об’єктивних причин уміє це робити, і тут на допомогу має прийти цілеспрямована методична робота, що ґрунтується на чітких наукових засадах.
Методична робота у школі проводиться у трьох формах – колективній, груповій та індивідуальній. Структура методичної роботи на навчальний рік затверджується наказом по школі.
Домінуючою організаційною формою в системі методичної роботи є методичне об’єднання вчителів. Їх у школі – 4. Дирекція школи спрямовує роботу методоб'єднань у русло дійової допомоги вчителю в підвищенні його фахової майстерності. Методоб'єднання є трибуною сповідей і планів, роздумів і дискусій певного фаху. У діяльності методичних об’єднань використовуються різноманітні види робіт: заслуховування і обговорення доповідей, проведення відкритих уроків, взаємовідвідування навчальних занять, біографічні огляди, практичні заняття з учителями, проведення семінарів, практикуються також рольові ігри, «круглі столи» тощо.
ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ /osnovni_zavdannja_mtodichnoji_roboti.docx
Організація неперервної педагогічної освіти кадрів.Методична робота 2019-2020 н.р.